Muzika – efektyvi priemonė kuri veikia žmogaus psichologiją ir netgi tam tikras elgsenos tendencijas.
Tik pagalvokime apie tai, kokie yra mūsų pačių muzikos klausymo įpročiai. Jos klausomės automobilyje, namuose, darbe ar kur kitur ir dažniausiai su tikslu atsipalaiduoti, pasikelti nuotaiką, arba tiesiog smagiai praleisti laiką.
Toks pats poveikis pastebimas ir leidžiant muziką viešoje erdvėje, dažnai verslo aplinkoje. Tiek mokslininkai, tiek patys verslo atstovai pastebi, jog muzikos naudojimas tokioje aplinkoje kaip restorane ar parduotuvėje iš esmės labiau skatina žmones pirkti norimas prekes ar ilgiau pasilikti apsilankius.
Vis dėl to muzikos naudojimui parduotuvėse yra taikomi tam tikri ribojimai susiję su viešu muzikos leidimu.
Kokie jie? Sužinokite šiame straipsnyje.
Savaime suprantama, jog mūsų parduotuvė kurioje lankosi mūsų klientai ir potencialiai kažką nusiperka yra viešoji erdvė.
Paprastai tariant, muzikos naudojimas tokiose erdvėse teisiškai yra pripažįstamas kaip visiškai kitoks jos vartojimas nei įprastai.
Tam, kad autorinėmis teisėmis saugomą muziką galėtume leisti parduotuvėje kiekvienam verslui yra reikalingas specialus leidimas suteikiantis teisę tai daryti.
Visai nesvarbu ar jūs norite leisti populiariąją muziką iš radijo imtuvo, paleisti mėgstamiausio atlikėjo kompaktinę plokštelę ar prie parduotuvės garso sistemos prijungti savo „Spotify“ paskyrą ir groti.
Visose šiose situacijose jums bus reikalingas specialus leidimas leisiantis muziką naudoti viešai.
Galbūt galvojate, kodėl taip yra? Juk atrodo jau sumokėjote už savo paskyros prenumeratą, muzikinį diską, na o radijas, juk apskritai yra nemokamas.
Deja, tačiau visi šie muzikos variantai yra skirti privačiam klausymui – tai yra namie, automobilyje, draugų kompanijoje ir t.t.
Viešas muzikos leidimas – visiškai kitas arkliukas. Todėl nepaisant viešo muzikos naudojimo taisyklių jūs savo verslui galite užtraukti nemenką baudą.
Parduotuvė yra skaitoma kaip viešoji erdvė, todėl čia iš esmės yra taikomi tokie pat ribojimai kaip ir paprastoms viešoms erdvėms.
Jei atkreiptumėte dėmesį į naktinius klubus ar barus, kur vakarėliai su triukšminga muzika yra įprastas reiškinys – vis dėl to jie būna įsikūrę kiek atokesniuose nuo gyvenamųjų namų pastatuose, na o pats triukšmas vyksta viduje.
Parduotuvės, dažniausiai dirba dideliuose prekybose centruose arba vietose arčiau gyvenamųjų namų, todėl čia kelti triukšmo – tikrai neapsimoka.
Pasak viešosios tvarkos įstatymų, už bet kokį keliamą triukšmą viešose erdvėse kur to daryti negalima yra numatytos baudos, kurios su kiekvienu pakartotiniu pažeidimu vis didėja.
Be to mokslininkai pastebi, jog muzika efektyviausiai veikia žmones tuomet kai jinai groja fone, o ne su dideliu trenksmu.
Taigi, už garsų muzikos leidimą jūs ne tik, kad rizikuojate bauda, tačiau kartu ir prarandate jos efektyvumą skatinant žmones pirkti ar ilgiau pasilikti jūsų parduotuvėje.
Tokiu atveju galite kreiptis į mus – cherrymusic.lt komandą. Mūsų įmonė jau daugelį metų rūpinasi viešo muzikos transliavimo klausimais, dirbame su didžiausiais prekių ženklais, padedame verslininkams gauti tinkamas licencijas ir jų prekės ženklus atitinkantį skambesį.
Jeigu jums reikia geriausio sprendimo – nedelskite ir kreipkitės šiandien.
Pabaigai
Straipsnyje – trumpai aptarėme muzikos apribojimų viešoje vietoje klausimą.
Galima sakyti, jog norint maksimalaus efektyvumo – derėtų muziką naudoti kaip efektyvų foną, na ir žinoma, tai daryti – legaliai turint reikiamas licencijas.