Ar svarbu kokią muziką grojate savo kavinėje?

Ar svarbu kokią muziką grojate savo kavinėje?

Ar svarbu kokią muziką grojate savo kavinėje?

Kodėl vienos kavinės klesti, o kitos užsidaro? Kaip visada priežasčių yra labai daug, tačiau žvelgiant plačiau, dažiausiai tai būna nesuderinto marketingo komplekso pasekmė, neįgyvendinta verslo veiklos, produkto, aptarnavimo standartizacija, o tai nulemia funkcines klaidas, ko pasekoje lankytojas kaskart gauna skirtingos kokybės patiekalą, skirtingą aptarnavimo kokybę, skirtingą muziką ir skirtingą visapusę patirtį. Jeigu ta patirtis kaip švytuoklė – kartais gera, o kartais prasta – tuomet kliento sąmonėje nesusikuria reikalingas pasitikėjimo jausmas, kai lankytojas žino, ką gaus ir ko gali tikėtis šioje kavinėje. Tas jausmas dažniau nukreips lankytoją į kitą vietą, nes rizika išbandytoje kavinėje yra tokia pati kaip ir toje, kurioje dar neteko lankytis. Iššūkių yra nemažai, todėl jau tapo natūralu pasitelkti profesionalius b2b servisus: apskaitos ir atsiskaitymų sistemų administratorius, interjero, meniu, rūbų dizainerius ir kt. Visi šie dalykai daugumai kavinių savininkų yra savaime suprantami, tačiau dažnai yra praleidžiama viena labai svarbi detalė, lemianti net iki 40% kavinių įvaizdžio ir komunikacijos sėkmės. Tai yra muzika.

Įsivaizduokite naujutėlaitę, stilingai įrengtą kavinę hipsteriams ir joje skambančiius pasenusius euro dance, techno muzikos hitus, nes jie labai patinka ten dirbančiai padavėjai Aistei, arba bandelių kepyklėlę, grojančią aršius nu metal kūrinius, nes ten dirbantis padavėjas Marius nusprendė tokiu būdu praskaidrinti sau dieną. Tuo tarpu kavinėje sėdinčios dvi pensijinio amžiaus močiutės išgirdusios Mariaus mėgstamą dainą krūpteli ir išlieja kavą. Spėkite, ar kitą kartą močiutės dar eis į šią kepyklėlę? Šie pavyzdžiai yra tikros istorijos, kurių dažnai verslo savininkai net nepastebi, nes tai vyksta už jų nugarų. Tokie atvejai, kai kavinė groja su savo prekės ženklu nesuderinamą muziką, lemia ir mažesnius lankytojų srautus, ir mažesnes kavinės pajamas.

Remiantis 2017 m. atliktu tyrimu, kuriame dalyvavo daugiau kaip 2500 įvairių kavinių, paaiškėjo, kad kyptingai parinktą muziką dar labiau priairtinus prie prekės ženklo, t.y. sukūrus stipresnį identitetą, pardavimus galima padidinti iki 15 procentų. Tai yra labai svarūs skaičiai, ir norint pasiekti tokių rezultatų yra pravartu pasitelkti muzikos profesionalus. Pagrindiniu uždaviniu išlieka kokybiškas turinys ir tinkamas jo pateikimas t.y. garso aparatūra ir kokybiškas skambesys (apie tai – atskirame blog’o įraše)
Verslas turi groti tai, kas papildo prekės ženklą, kas pagerina lankytojo patirtį, kad lankytojui kava ir bandelė būtų dar skanesnė, kad klientas norėtų sugrįžti ir dėl jaukaus interjero, ir dėl skanios bandelės, ir dėl puikios muzikos.