Muzikos industrija šiais laikais yra kur kas kitokia nei anksčiau. Pasikeitė ne tik žmonių klausymosi, tačiau kartu ir jos vartojimo principai.

Ko gero sutiktų daugelis, jog užuot pirkus mėgstamiausių atlikėjų kompaktinius diskus ar vinilines plokšteles yra žymiai patogiau tiesiog įsigyti „Spotify“, „Apple music“ ar kokios nors kitos muzikos transliacijos platformos mėnesinę prenumeratą ir taip klausytis visko kas patinka vienu metu.

Skeptikai apskritai sako, jog muzikos industrija tokią kokią mes pažįstame yra mirusi.

Atlikėjams sunkiau gauti normalų atlygį, o įrašų kampanijos labiau linkusios ieškoti naujos muzikinės sensacijos socialiniuose tinkluose, nei rūpintis, jog pasaulis pamatytų išties talentingus atlikėjus.

Tačiau ar toks teiginys iš tiesų yra teisingas? Šiame straipsnyje paanalizuosime keletą dabartinės muzikos rinkos aspektų ir bandysime atsakyti į klausimą ar tradiciniam muzikos verslui gresia išnykimas.

Mažėjantys pardavimai ir pasikeitę vartojimo principai

Iš esmės pastarasis teiginys gali būti laikomas kaip tikrai turinčiu tiesos. Tradiciniai muzikos pardavimai mažėja jau kuris laikas, tačiau tai jau vyksta eilę metų, ne vien pastaruoju metu.

Dar 2001 metais kompanija „Apple“ paleido pirmąją „Itunes“ versiją. Šios platformos veikimo principas buvo labai paprastas – užuot vykus iki muzikos parduotuves, žmogus gali labai patogiai įsigyti mėgstamiausias dainas ar albumus kelių mygtukų paspaudimu ir turėti juos klausymui kompiuteryje ar telefone.

Kiek vėliau pradėjo kilti ir muzikos transliavimo platformos tokios kaip „Spotify“, „Apple music“, „Tidal“. Pastarieji produktai pasiūlė dar vieną patogumo alternatyvą – sumokėjus už mėnesinę ar metinę prenumeratą vartotojui yra suteikiama prieiga prie gigantiškos muzikinės galerijos kur čia jis suras praktiškai bet ką.

Taigi, nors fizinės ir virtualios įrašų kopijos šiais laikais negeneruoja tokių pardavimų kaip anksčiau, muzikos transliacijos platformos yra tam alternatyva. Juk už kiekvieną perklausą, jūsų mėgstamiausiam atlikėjui ir jo įrašų kompanijai taip pat „nukapsi“ keletas centų atlygio.

Sumažėjusi įrašų kampanijų įtaka

Dar vienas dalykas kas šiuolaikinę muzikos industriją verčia kitokia nei anksčiau yra smarkiai pasikeitųsi įrašų kompanijų rolė.

Kadaise kiekvienas atlikėjas norėjęs turėti bent menkiausią šansą būti pastebėtas ar juo labiau įrašyti muzikinį albumą turėdavo eilę metų atkakliai dirbti, kol galiausiai juos kokia nedideliame klube pastebėtų kažkas iš kampanijos atstovų ir galbūt pasiūlytų kontraktą.

Neretai pasitaikydavo ir tokių atvejų, jog kompanijos pasiūlydavo itin prastas kontrakto sąlygas kur pagrindinis tikslas būdavo pardavimai, o ne galimybės kurti tokią muziką kurią atlikėjas iš tiesų nori, o ten ir parduodant tūkstančius įrašų, honorarai būdavo itin menki.

Šiais laikais situacija yra radikaliai kitokia ir galima sakyti, jog šiuo metu kūrėjams sąlygos iškilti yra kur kas palankesnės nei anksčiau.

Šį pasiekiamumą lėmė pagrinde internetas ir tokios platformos kaip „Youtube“ ar „Soundcloud“ kur bet kas susikūręs nemokamą paskyrą gali pradėti kelti savo muziką.

Užuot ieškoję įrašų kampanijos, atlikėjai neretai visą kūrybos ir netgi jos verslo aspektą perima į savo rankas. Kam atiduoti autorines teises kažkam kitam, jeigu galiu įrašinėti ir disponuoti savo kūrybą praktiškai tiesiai iš namų?

Dėl šios priežasties, teiginys, jog kampanijos „verčiasi iš koto“ ieškodamos naujos sensacijos yra iš esmės teisingas.

Legali muzika – būdas teisingai remti savo mėgstamus atlikėjus

Jei esate verslo atstovas norintis muzikos pagalba sukurti tam tikrą nuotaiką, ko gero esate girdėję arba jau naudojatės legaliais būdais leisti muziką viešai.

Visai nesvarbu ar esate įsigiję tam tikro atlikėjo vinilinę plokštelę, kompaktinį diską, ar grojate kažką iš „Spotify“, jums vis tiek bus reikalingas leidimas.

Cherrymusic.lt – gali sutvarkyti visus reikalus susijusius su tinkamu leidimu norint muziką leisti viešai. Susisiekite su mumis ir mes rasime geriausią pasiūlymą jums.

Pabaigai

Muzikos industrija nėra mirusi ir tikrai artimiausiu nemirs, o greičiau dar labiau keisis, kaip kad ir sėkmingai tai darė lig šiol.

Dabartiniais laikais patys atlikėjai gali būti savo paties bosais, pradedant nuo įrašymo iki tinkamos distribucijos, taip užtikrinant, jog didžiausia honoraro dalis atitenka būtent jiems. Panašu, jog tokie pokyčiai dar tęsis kurį laiką.